Воскресенье, 20.08.2017, 10:04
Приветствую Вас Гость | RSS
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
Страница 1 из 11
Форум » ЮРИДИЧЕСКИЙ РАЗДЕЛ » Законодательство » Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів (рекомендуе Парламенту прийняти проект за основу...)
Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів
oigHДата: Среда, 28.03.2012, 14:56 | Сообщение # 1
Рядовой
Группа: Форумчане
Сообщений: 628
Статус: Offline
Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зайнятості інвалідів


На засіданні зазначалося, що законопроектом (реєстр.№9438), з метою вдосконалення механізмів сприяння зайнятості осіб з інвалідністю, економічного стимулювання роботодавців до створення робочих місць для зазначеної категорії осіб, передбачено внесення змін і доповнень до Кодексу України про адміністративні правопорушення, законів "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", "Про реабілітацію інвалідів в Україні", "Про загальнообов´язкове державне пенсійне страхування", "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов´язкове державне пенсійне страхування".

Зокрема, зазначили члени Комітету, змінами до статті 188-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення пропонується збільшити у 5 разів штрафи за невиконання посадовою особою, яка користується правом приймати на роботу і звільняти з роботи, фізичною особою, яка використовує найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання або несвоєчасне подання (це нова норма) відділенню Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів з 10-20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян до 50 - 100 зазначених мінімумів, тобто, відповідно з 170 грн. - 340 грн. до 850 грн. - 1700 грн.

Також законопроектом пропонується внести зміни до Закону "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні. А саме:

- до статті 10: в частині затвердження Положення про Фонд соціального захисту інвалідів центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики (у зв´язку з реорганізацією Фонду у бюджетну установу з віднесенням її до сфери управління Державної служби з питань інвалідів та ветеранів на виконання Указу Президента України №1085 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади").

У чинній редакції Закону передбачено, що положення про Фонд соціального захисту інвалідів затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських організацій інвалідів).

- до статті 17 - стосовно покладення обов´язку по створенню робочих для працевлаштування інвалідів виключно напідприємства, установи, організації, фізичних осіб, які використовують найману працю, у тому числі з умовами виконання роботи вдома (це нова норма).

У діючий редакції закону визначено, що підприємства, установи, організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда.

- до статті 18: змінами до частини другої передбачено, що підбір робочого місця підприємством, установою, організацією, фізичною особою, яка використовує найману працю, де (в якої) настала інвалідність, буде здійснюватися з урахуванням наявних у інваліда професійних навичок і знань, а також індивідуальної програми реабілітації (замість рекомендацій медико-соціальної експертизи, як передбачено в чинній редакції).

Зміна до частини другої статті 18 стосовно заміни поняття "рекомендації МСЕ" на "індивідуальну програму реабілітації", корелюються із нормами Закону "Про реабілітацію інвалідів в Україні". Однак, потребує доопрацювання в частині врахування при цьому побажання інваліда.

Змінами до частини третьої зазначеної статті вилучено норму, якою передбачено, що суб´єкти господарювання повинні також надаватидержавній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів.

Також пропонується виключити абзац п´ятий цієї статті, відповідно до якого інвалідам, які не мають змоги працювати на підприємствах, в установах, організаціях, державна служба зайнятості сприяє у працевлаштуванні з умовою про виконання роботи вдома.

- до статті 18-1: запропоновано привести у відповідність до Закону "Про реабілітацію інвалідів в Україні" норму, згідно до якої державна служба зайнятості здійснює пошук роботи для інваліда, в тому числі з урахуванням індивідуальної програми реабілітації (в діючий редакції "рекомендації МСЕК");

Також передбачено, що дотації роботодавцям на створення робочих місць, у тому числі спеціальних, для працевлаштування інвалідів, зареєстрованих у державній службі зайнятості як безробітні, а також професійна підготовка, підвищення кваліфікації і перепідготовка зазначеної категорії інвалідів може здійснюватися безпосередньо Фондом соціального захисту інваліді у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (у чинній редакції визначено, що державна служба зайнятості може за рахунок Фонду соціального захисту інвалідів надавати зазначені дотації роботодавцям на створення тільки спеціальних робочих місць інвалідів, а також професійної підготовку, підвищення кваліфікації і перепідготовку цієї категорії інвалідів).

- до статті 19: пропонується, що суб´єктам господарювання в рахунок нормативу робочих місць враховується прийом на роботу інвалідів, які працюють тільки за основним місцем роботи.

Також пропонується чітко визначити критерії та умови, відповідно до яких, за рішенням Комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, суб´єктам господарювання може бути зараховано визначену кількість інвалідів, які вважаються працевлаштованими у цього суб´єкта господарювання. Зокрема, у разі укладення цими суб´єктами господарювання договорів на виробництво товарів, виконання робіт і послуг, які виготовляються на підприємствах, в організаціях громадських організацій інвалідів безпосередньо інвалідами.

Окрім того, пропонується доповнити новою нормою з метою підвищення рівня зайнятості інвалідів І групи, а також інвалідів із психічними захворюваннями та розумовою відсталістю ІІ групи шляхом зарахування нормативу працевлаштування одного такого працюючого інваліда як два штатні працівника.

Також пропонується в іншій редакції викласти абзац 7 статті 19, відповідно до чого порядок реєстрації суб´єктів господарювання у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів, подання звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів до виконання нормативу робочих місць визначається Кабінетом Міністрів України.

Пропонується також вилучити норму щодо контролю з боку Фонду соціального захисту інвалідів за виконанням нормативів робочих місць та перевірки суб´єктів господарювання. В той же час така норма збережена у частині восьмій цієї статті, до якої не вносяться зміни;

Окрім того, пропонується покласти відповідальність на керівників суб´єктів господарювання також за нереєстрацію або несвоєчасну реєстрацію у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, занесвоєчаснє подання відділенню Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

У діючій редакції передбачена відповідальність тільки у двох випадках: за незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

- до статті 20: пропонується передбачити, що суми адміністративно-господарських санкцій і пені, що надійшли до державного бюджету, використовуються Фондом соціального захисту інвалідів для надання дотацій на створення не тільки спеціальних, а й інших робочих місцьдля працевлаштування інвалідів, зареєстрованих у державній службі зайнятості як безробітні або такі, що шукають роботу.

Також пропонується передбачити, що зазначені дотації надаютьсяпідприємствам, організаціям громадських організацій інвалідів лише за наявності відповідного рішення Комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, а іншим підприємствам - без такого рішення.

Окрім того, змінами до абзацу восьмого цієї статті пропонується передбачити, що Фонд соціального захисту інвалідів, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, також здійснює контроль за сплатою та використанням адміністративно-господарських санкцій.

По тексту Закону "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" пропонується замінити поняття "чисельність інвалідів" на "кількість інвалідів".

Також законопроектом пропонується внести зміни до низки інших законів.

Комітет підтримує законодавчу ініціативу, спрямовану на підвищення рівня зайнятості осіб з інвалідністю та вдосконалення відповідних механізмів.

Одночасно Комітет звертає увагу на необхідність доопрацювання положень зазначеного законопроекту. Зокрема, потребує уточнення деякі поняття, запропоновані у законопроекті ("трудова діяльність", "зайнятість", "основне робоче місце" тощо).

Крім цього, потребують відповідної кореляції між собою положення законопроекту (стаття 188-1 КУпАП та стаття 19) щодо встановлення відповідальності керівників підприємств.

portal.rada.gov.ua
 
Форум » ЮРИДИЧЕСКИЙ РАЗДЕЛ » Законодательство » Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів (рекомендуе Парламенту прийняти проект за основу...)
Страница 1 из 11
Поиск:


Общество инвалидов Харькова,© 2017Хостинг от uCoz